03-7527777
לבירורים והזמנות
הרכבת הטראנס סיבירית - דרך הברזל במקום דרך המשי

הרכבת הטראנס סיבירית - דרך הברזל במקום דרך המשי

19 יום - מבייג'ינג למוסקבה

ייחודו של מסע הרכבת הזה על פני טיולים אחרים ב"טראנס סיבירית" הוא, שהנסיעה תהיה ברכבות שונות הנעות על המסילה הטראנס סיבירית.  הרכבות המקומיות אינן דומות זו לזו. יש בהן מפוארות עם תאים ותנאים כברכבות המערביות ויש בהן עם תנאים פחות מהודרים. בכל רכבת שבה נשתמש – הלינה תהיה של שני אנשים בלבד בתא וללא תוספת מחיר. התנועה בכמה רכבות על המסילה היא פועל יוצא מאופיו של המסע, שאינו שם דגש על הרכבת ומשתשמש בה כ'קפסולה' סטרילית שמחלונותיה נשקף הנוף. מבחינתנו, הרכבת היא אמצעי לחלוף בנתיב מסויים והדגש שלנו הוא על האוכלוסיה המגוונת, שעולה ויורדת איתנו    בתחנות הדרך, על המקומות והאתרים שבהם נעצור ובהם נלון )במלונות 5 ו – 4 כוכבים,( ולהבדיל מבכל

טיול אחר, תכננו לשהות כמה שפחות בתוך הקרון. את זמן המסע אנו מקדישים למה שקורה בסיביר וברוסיה משני צידי האוראל ומשני עברי הוולגה....

 

תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר אשרות סה"כ מדריך/ה סטטוס הערות
23-09-2017 11-10-2017 8750 $ 1030 $ 50 $ 8800 $ ספי בן יוסף הטיול מלא המחיר לקבוצה בת 14 משלמים לפחות
ימים 1-2 - טיסה ונחיתה בבייג´ינג

אחרי טיסה ארוכה, ננחת בבירה הסינית. בהתאם לשעת הנחיתה, ייתכן שנצליח ''להרויח'' משהו מהעיר, ונשתדל, להגיע למקומות שגם וותיקי בייג'ינג אינם מכירים. בערב נהנה מארוחה טובה בבית משפחה סינית, המתגוררת באחת השכונות העתיקות של העיר (חו-דונג), שכף הדחפור ויזמת הנדל"ן המסחררת של בייג'ינג המודרנית עדיין לא הגיע אליה.

 לינה בבייג'ינג.

 

 

 

יום 3 - לדא-טונג; פחם ומנזר תלוי

בבוקר נסע (עדיין באוטובוס, אפילו שזה טיול רכבת...) מבייג'ינג אל העיר דא-טונג (Da Tong). מזה כמאה שנים, היא נודעת כ''עיר הפחם'' והיתה מרכז להפקת המשאב הזה, שעד לפני זמן מה היה רווחי ומקור פרנסה לעשרות אלפי משפחות. בשל מלחמתה של סין בזיהום האוויר בעריה הגדולות, ובשל ההאטה בבניה, הועמה יוקרתו של הפחם. הביקור בדא-טונג הוא עוד נדבך, מעבר לאתרים ההיסטוריים המפוארים, להבנתה של סין היום. עוד חשוב לדעת, שדא-טנג היתה תחנה חשובה על ''דרך המשי'' ההיסטורית, וזו הפעם הראשונה, אך לא האחרונה, שבמסענו על ''דרך הברזל'', היא ''דרך המשי'' המודרנית, נפגוש בשתיהן. בחזרה לימים המפוארים של העיר: כשנגיע לדא-טונג ניסע כשעה ומחצה בין טורי משאיות עמוסות פחם אל מקדש שואן קונג (Xuan Kong) – "המקדש התלוי''. המבנה בן כ- 1,500 השנה בנוי אל תוך צוק בגובה 75 מ'. המנזר כולו נשען על תמוכות עץ, שנסמכות אל חורים אשר נקדחו אל תוך הצוק. לא זו בלבד שהארכיטקטורה שלו ''מוזרה'', אלא גם, בשנת 2010, הוא זכה במקום מכובד בעשיריה הראשונה של רשימת ה''מבנים המוזרים המסוכנים ביותר'' של המגזין "Time", המנזר הזה הוא היחיד בסין, המקדש את כל שלושת האמונות החשובות: בודהיזם, דאואיזם וקונפוציאניות. בערב נשוב אל דא-טונג, בה נלון.

יום 4 - קיר של דרקונים ומערות הבודהא העתיקות

היום יתחיל במתחם הארמון הקיסרי המשוחזר של דא-טונג. לשחזור העכשווי אמנם לא נכנס, אבל במתחם האדיר הזה יש אלמנט אחד מקורי לחלוטין ועתיק מאד, ובו דווקא נבקר: ''קיר תשעת הדרקונים'' הקיסרי, יצירת אמנות קרמית, שאחותה האחת והיחידה בסין, נמצאת בארמון הקיסרי בבייג'ינג – "העיר האסורה". מכאן נסע אל מערות יון-גאנג (Yun Gang), מרחק 16 ק''מ מערבית לעיר. זה אתר מורשת עולמית של אונסק''ו ונחשב לאחד מיצירות המופת של אמנות הפיסול והגילוף הדתיים במערות בסין. האתר עשוי גלריות לאורך מאות מטרים ובהן 252 מערות, וכ-51,000 פסלי בודהא בגדלים שונים, מזעירים לענקיים. בתום כל הנפלאות האלה, נסע לתחנת הרכבת הקרובה (והיא רחוקה למדי....), שם נעלה על הרכבת ה"טראנס-מונגולית", שתהפוך בעוד זמן קצר ל"טראנס-סיבירית", בדרכנו הארוכה צפונה ומערבה. בלילה נחצה את הגבול למונגוליה, ובנקודה זו נראה גם כיצד עובדי הרכבת מחליפים את מרכבי הקרונות מתואמי המסילה הסינית, לתואמי המסילה המונגולית-רוסית, תוך שהקרונות על נוסעיהם מורמים באוויר. לינה ראשונה בקרון הרכבת.

יום 5 – מול פסלו של ג'נגיס חאן

הרכבת תעצור באולאן באטאר (Ulan Bataar), בירת מונגוליה. אחרי התארגנות במלון, נצא אל העיר כדי לנשום טיפה מ"הארץ החדשה", שאליה הגענו.

נסתובב בכיכר המרכזית, שבה ניצבים זה מול זה פסלו של ג'נגיס חאן, אבי האומה המונגולית ומולו, פסלו של סוחבטאר - מאבות המהפכה הקומוניסטית במונגוליה.

הערב יוקדש לשני ארועים חשובים: האחד, מופע ריקודים, שירה מסורתית ונגינה של מיטב אמני המחול והמוסיקה המסורתית המונגולית (כולל שירת "ח'ומי", שבה הזמר מפיק שני קולות שונים מאותו גרון....), והשני – ארוחת ערב טובה ....

לינה באולאן באטאר.

 

יום 6: הערבה המונגולית וסוסים ששבו מן המתים

מאולאן באטאר נצא אל לב מונגוליה האמיתית. המראה הוא כמו שסיפרו לנו: ערבות גליות מכוסות עשב ומנוקדות בעדרים, במאהלים ובגלי אבנים מקודשים. נבקר במאהל נוודים שהבינו לא מזמן, כי אפשר להתפרנס לא רע לא רק ממרעה, אלא גם מחשיפת אורח החיים הנוודי על כל פרטיו ואמצעיו הצנועים בפני אורחים חיוורי פנים. ביקור במאהל הזה הוא פתיחת צוהר נפלאה אל מעגל החיים של נוודי הערבה. אתם גם נאכל צהרים. מכאן נמשיך אל שמורת הטבע חוסטאין נורו (Khustaiin Nuruu), שאליה נגיע אחרי הצהריים, כשסוסי הבר – טאחי - יורדים אל הנחל להרוות את צימאונם. הטאח'י הוא מין סוס הבר היחיד בעולם. לאחר שהוא נעלם מן הטבע בשנות ה-70 של המאה הקודמת, הוקם פרויקט משותף של גופי שימור סביבה וטבע, מונגולים והולנדים, ובו נאספו פרטים מגני חיות ברחבי העולם והשיבו אותם לערבות מונגוליה. היום כבר שבו כמה עדרים לשוטט בערבות, מחוץ לשמורה. אם נצליח אכן במעקב אחרי סוסי הבר ויהיה לנו עוד זמן אור, נרד מן הגבעות אל עמק הנהר כדי לבקר באתר פרהיסטורי מיוחד, ששוב, יהיה פרק בתולדות מונגוליה ולמעשה – בתולדות כל אסיה התיכונה. בערב (מאוחר) ניסע אל אולאן באטאר, שבה נלון לילה נוסף.

יום 7 – גיבור אדום ושוק שחור

פירוש שמה של העיר אולאן באטאאר הוא "גיבור אדום". שם שניתן לה רק עם הפיכתה לבירת מדינה קומוניסטית. קודם למהפכה, עת ששלט בה עדיין "המלך הקדוש" (Bogd Khan) שמה היה ארק, כלומר – פלצור (Urga כפי שזה נכתב וכפי שזה מבוטא בקלות דעת בפי זרים....). בבוקר נצא "לגלות" משהו מתולדות הארץ רחבת הידיים הזו, במוזיאון הלאומי להיסטוריה. לא להבהל; הוא ידידותי, מחכים ומרתק. ככל הנראה נספיק גם  לבקר ב"שוק השחור" (שנקרא כך היות שהוא נמצא על אספלט שחור ולא בגלל הפירוש שעולה בדעתנו). אחר הצהריים נעלה על הרכבת – שבה נעשה את הלילה בדרכנו לאירקוצק, סיביר.

 

יום 8: על חופי הימה הכחולה הגדולה

אחרי חציית הגבול בין מונגוליה לרוסיה, והחתמת הדרכונים משני צדי הגבול, הרכבת תסע דרך אולאן אודה (Ulan Ude), בירת הרפובליקה הבוריאטית (המונגולית) האוטונומית בדרום סיביר, ולאורך חופי ימת בייקל. 

אחרי הצהרים הרכבת תחנה באירקוצק (Irkutsk) וממנה נסע כשעה אל ליסטוויאנקה (Listviyanka) -  עיירת קייט קטנה על חופי ימת בייקל, שהיא מקווה המים המתוקים הגדול בעולם. 

מאד ייתכן שנצליח עוד באותו יום להציץ במוזיאון הפתוח של טלצי (Taltsy), שבו בנויים דגמים מייצגים של בתי מגורים ובתי חווה מרחבי סיביר ומתקופות שונות.

לינה על שפת הנהר אנגארה, סמוך למוצאו מן הימה, ליד ליסטוויאנקה.

 

יום 9: אבזם הזהב של חגורת הברזל (שם רוסי....)

הבוקר נעלה על מעבורת, אשר תיקח אותנו אל מעבר לנהר אנגארה (Angara), הנהר שמנקז את ימת בייקל צפונה, אל האוקיאנוס הארקטי. כאן, מפורט בייקל, נסע ברכבת סובבת-בייקל (Krugobaikalsky). קטע המסילה הזה (היום – לצרכי טיול בלבד), היה - עת שנבנה -  פלא הנדסי המורכב מ - 38 מנהרות, 15 סוללות אבן ו- 20 גשרים, אשר נבנו בימי הצאר ניקולאי ה-II בראשית המאה ה-20. בדרך נעצור בכמה נקודות תצפית כדי להתרשם מהמסילה ה''פלאית'' וממראות הימה. בצהריים נגיע אל פולוביניה (Poloviniya), כפר קטן ומבודד בלב הטייגה הסיבירית הענקית. כאן נפגוש מפרץ קטן ליד תחנת הרכבת, נעלה על סירה אשר אתה נשוט  בחזרה אל ליסטוויאנקה. נבקר במוזיאון האקולוגי של הבייקל, שבו מוצגים מיני חי וצומח אנדמיים לאזור הזה. באקווריומים הגדולים נראה אף את הניירפה (Nerpa) - כלב הים היחיד בעולם שחי במים מתוקים. בתום היום העמוס הזה ניסע חזרה אל אירקוצק ובה נלון.

 

יום 10: עיר מפלט ושוב ברכבת

בוקר באירקוצק: נלך במרכז הישן של העיר, פה נראה את בתי העץ שבנו ה''דקבריסטים'', אלה הקצינים המשכילים אשר הוגלו לכאן במאה ה-19בעקבות ניסיון הפיכה כושל נגד המשטר השמרני של הצאר. הם הביאו אל המושבות הרחוקות של סיביר את הלך הרוח התרבותי הרוסי, ובכך השלימו את כיבושה של סיביר, לא רק בכוח הזרוע, אלא גם בהפיכתם של ה''ילידים'' לרוסים של ממש, בגוף וברוח. 

נמשיך אל הכנסיות במרכז העיר, אל בית הכנסת המחודש אשר נבנה בסיועם של אוליגרכים יהודים (אחרי שהקודם נשרף בנסיבות מסתוריות) והיום הוא מרכז מפואר ליהודי העיר. 

נסיים בטיילת על גדות הנהר אנגארה. 

אחרי הצהרים נחזור אל הרכבת, שבה שוב נעשה את הלילה בדרך לקראסנויארסק.

 

יום 11: הגבעה האדומה - לב הזהב של סיביר

בבוקר נגיע אל קראסנויארסק (Krasnoyarsk), העיר השלישית בגדלה בסיביר שבנויה על שתי גדות הנהר הענק יניסיי. העיר נבנתה במאה ה – 17 כמאחז-מוצב קדמי של הקוזאקים, בחזית התפשטותה של האימפריה הרוסית מזרחה, אל תוך סיביר. התהפוכות ההיסטוריות הקשורות לעיר, מתחילות במעבר שמה המונגולי – קיזיל יאר (הגבעה האדומה) לרוסי; גם הוא הגבעה האדומה .... משנמצא זהב בסביבתה והיא הפכה למוקד פעיל של כלכלה משגשגת ולעושר, הפכה גם לסיבה טובה לכך, שברבות הימים תהפוך לאחת התחנות החשובות בנתיב ה"טראנס סיבירית". לא רחוק מהנהר, מחוץ כמובן לעיר, משתרעת (מאז 1925) שמורת הטבע סטולבי (Stolby), היא שמורת "עמודי קראסנויארסק". שם ניצבים עמודי סלע ענקיים, פרי פעילות אירוזיבית שהותירה חלק מהעמודים האלה להתרומם לגובה של כ–90 מ'. כשנחזור לעיר, נצא "לספוג" גם משהו מהעיר עצמה. לינה בקראסנויארסק.

יום 12 – הרכבת במרחב האין סופי

אחרי ארוחת בוקר בניחותא, נסע אל תחנת הרכבת כדי לחזור אל קצב גלגלי הברזל. הרכבת תעזוב את התחנה בצהרים ומכאן ואילך, עד למחרת עם שחר, נתמכר לחלונות ולסיכומי ביניים של תכני המסע. בין תחנות הרכבת בדרך הארוכה, ירוצו לאחור, בחלונות, מרחבים אין-סופיים.  זו תהיה באמת הזדמנות לחוש את ממדיה של סיביר הענקית, את אלפי הקילומטרים של היער הגדול שלה, את השדות רחבי הידיים מאופק לאופק ואת אלפי הנקודות הקטנות של כפריה ועיירותיה.  

לילה ברכבת.

 

יום 13 - בגרמניה הקטנה

עם שחר נגיע אל אומסק (Omsk), אשר נוסדה בראשית המאה ה - 18 כמוצב הגנה קדמי על האינטרסים של רוסיה מפני נוודי הערבות. במאה ה - 19 הפכה העיר באופן רשמי לבירת סיביר ומקום מושבו שליט המחוז, בית לאקדמיה צבאית ומדרך הטבע גם לכנסיות, למסגדים ואף לבתי כנסת. את חלקו הראשון של היום, מייד אחרי ארוחת הבוקר, נקדיש לרוסים-הגרמנים (או הגרמנים-הרוסים; שאלה של הגדרה...). הגרמנים הגיעו לרוסיה עם הזמנתם על ידי הצארינה יקתרינה הגדולה, שהיתה בעצמה גרמניה. על תולדותיהם מאז ועד היום נלמד תוך כדי הטיול. נבקר בביתו של שטומפף, ''גביר'' גרמני, שהפך למועדון חברים של הקהילה ולמעשה למוזיאון לתרבותם. 

אחר כך ניסע אל מחוץ לאומסק, אל מושבה של הקהילה הגרמנית-רוסית - היא אזובו (Azovo), הבירה הלא רשמית של כפרי הקהילה הגרמנית-רוסית - וכאן נפגוש את בני הקהילה אשר מקיימים הלכה למעשה אורח חיים אשר בו הגבולות בין התרבות הרוסית לגרמנית מטושטשים למדי.

 

יום 14 - אומסק

ככל שהגבול הרוסי הלך והתרחק מזרחה, חשיבותה של העיר אומסק פחתה, עד שהרכבת הטראנס-סיבירית החלה לפעול והשיבה לעיר את עלומיה. בשל מיקומה על קו הרכבת החוצה אותה ממערב למזרח, ועל הנהר אירטיש שעובר בעיר ומחבר בין המכרות העשירים של קזחסטאן בדרום עם מרבצי הגז והנפט האדירים בצפון, הפכה אומסק לצומת כלכלי כה משמעותי, שנציגי מדינות כגון גרמניה, אנגליה והולנד פתחו כאן קונסוליות מסחריות. 

בבוקר נטייל במרכז ההיסטורי שלה, שבו עמדה המצודה אשר ביססה את מעמד הרוסים כבעלי הבית החדשים. נלך בשדרות הרחבות והמטופחות דרך כמה מונומנטים המספרים (כתמיד) את סיפורה של העיר, ושל רוסיה כולה. 

נסיים ליד קתדרלת התרדמה של מרים, שהיא אחת הכנסיות הגדולות בסיביר, וללא ספק מהיפות שבהן. 

הצטיידות בשוק המזון המקומי ובערב נעלה על הרכבת ובה נלון בדרכנו ליעד הבא.

 

יום 15 – החלון של הצארינה לאסיה

עם שחר נגיע אל יקתרינבורג (Yekaterinburg), הנקראת על שם יקתרינה הראשונה, אשתו של פיוטר הגדול. נעבור מיד אל המלון להתארגנות ואחרי ארוחת בוקר ומנוחה ניסע אל נקודת ההתחלה לטיול כל היום בתוך יקתרינבורג עצמה. 

נראה בעיר את האגם המעוצב, שהיה מפעל לשטיפת פסולת של תעשיית ברזל, את רבעי המגורים של המשטרה החשאית לשעבר (נ.ק.וו.ד), את מרחב החיים המשולב בתעשיית הנשק  הסובייטית הכבדה ועוד מונומנטים עירוניים חשובים, שעשו את יקתרינבורג ה"חלון לאסיה", באותה מתכונת ובאותו הלך מחשבה, שסנט פטרבורג נוסדה כ"חלון לארופה". כמובן שלא נפסח על כנסיית "הדם", אשר הוקמה בנקודה המדויקת שבה נכלאה כל משפחת הצאר - הרומאנבים – לפני שנרצחה לא רחוק מכאן.

לינה ביקתרינבורג. 

 

יום 16: בהרי אוראל

היום נצא מיקתרינבורג אל הרי אוראל, כדי להתרשם מעט מן הטבע הפראי של חבל הארץ הזה. ניסע כ - 100 ק"מ אל נביאנסק ,(Nevyansk) אחד ממרכזי הפקת הברזל הראשונים בהרים, שהוקם בהוראתו של פיוטר הגדול בשנת - 1710. כאן נבקר במגדל הנטוי, של בני משפחת דמידוב - מסוחרי הברזל הראשונים של סיביר ושניים לצאר בעושרם האגדי. נטייתו הדרמטית היא כמובן שגיאה תכנונית או ביצועית עם הקמתו לפני כ – 300 שנה, אך המבנה עצמו, "סיפורו", רצפות הברזל שלו ועוד, עשו אותו יעד ל"עליה לרגל" מקומית ולמגדל פיזה זוטא... 

ארוחת צהרים עם משפחה מקומית, תשולב בביקור  בכפר של "המאמינים הישנים", שוב "אוכלוסיית נמלטים" מרוסיה הארופית לפני כ – 300 שנה, שאת תולדותיהם נלמד במקום.

ניסע אל הכפר הקטן איסט (Iset) שממנו נלך ביער טיפוסי (ויפהפה) של הרי אוראל. נעלה ברגל אל 'עיר השטן ,(Chertovo Gorodische) - שרשרת סלעים שחורים, שמראשם נשקפים נופי האוראל על יערותיו ואגמיו. 

נשוב על עקבותינו ביער, וניסע אל בורות גאנינה, לשם הושלכו גופותיהם של הנרצחים מבית רומאנוב. למרות שהסברה הרווחת היא, שגופותיהם הוברחו משם על ידי המהפכנים כדי למנוע מכוחות הצאר למצאם, הכנסייה הרוסית רואה כאן את מקום מנוחתה האחרון של משפחת המלוכה, ולכן הקימה במקום מתחם כנסיות מפואר. 

באווירה המעורבת הזו, של חיסולים ויערות, נשוב אל יקתרינבורג ללינה.

 

ימים 17-18 – מאסיה לאירופה, אל ואצל הטטרים

לפנינו שוב יום נסיעה, שבו נחצה את הרי אוראל המיוערים, נעבור מאסיה לאירופה אל קאזאן (Kazan), בירת הרפובליקה הטטארית, או כפי שהיא ידועה ברוסיה - טטארסטאן. למרות שמוצאה של כמחצית מאוכלוסיית טטארסטאן הוא רוסי, האזור משמר את צביונו המוסלמי. 

זו הפעם השניה (והאחרונה), ש"דרך הברזל" נפגשת עם "דרך המשי", שעל כן גם קאזאן היתה תחנה חשובה וצומת בדרך המסחר המיתולוגית של העולם העתיק. 

אחרי התארגנות ערב קצרה במלון, נצא לטיול לילה אל הקרמלין של קזאן לצרכי צילום והתפעלות, ומייד למיטות במלון בעיר.....

ביום המחרת נתור את העיר: נתחיל ברחוב באומאנה (Baumana), המדרחוב המעוצב והשוקק חיים, הנמתח עד לכיכר טוקאי (Tukay) אשר בלב העיר. מכאן נמשיך דרך החלק ההיסטורי של העיר, כולל העצירה המתחייבת אל מול האוניברסיטה של קאזאן בה למדו כמה מהדמויות הבולטות בהיסטוריה הרוסית, בהן לנין (אשר סולק מהאוניברסיטה) ולב טולסטוי. נמשיך אל הקרמלין של קאזאן, אתר 'מורשת עולמית' של אונסק"ו, אשר נבנה על ידי איוון ה – 4 ("האיום") על חורבות ארמונו של החאן הטאטארי של קאזאן. בליבו של מתחם הקרמלין נמצא המסגד הגדול ביותר ברוסיה ובאירופה כולה, לבד מתורכיה, קול שריף (Kul Sharif). נבקר ברובע הטאטארי של קאזאן, על גדת הוולגה ומכאן- אל רכבת הלילה האחרונה בטיול. 

 

יום 19: תם המסע

בבוקר נגיע לתחנת הרכבת ("קאזאן") במוסקבה, שבה יחכה לנו רכב. בשל גדלה העצום של העיר ועומס התחבורה הבעייתי מאד שלה, נתרענן "בקיצור" על כוס קפה ונסע ישירות אל שדה התעופה לקראת הטיסה הביתה.

היה ולוח הזמנים יאפשר הצצה אל אתר או שניים "בדרך", לא נחמיץ את ההזדמנות, אם כי הסיכוי לכך די נמוך. 

 

על הרכבת – מושגים וגם פרקטיקה ....

יש שתי דרכים לערוך טיול שכותרתו היא: "הרכבת הטראנס-סיבירית", לאורך מסילת הברזל מבייג'ינג דרך מונגוליה וסיביר עד למוסקבה. האחת: ברכבת תיירים, שמנסה "ללכת בעקבות" ה'אוריינט אקספרס' ז"ל, וכמוה כאנית קרוז, שבה מתקדמים ממקום למקום, יורדים לכמה שעות בנקודת יעד כלשהי, עולים עליה שוב וממשיכים בנסיעה. השניה: לנסוע ברכבות מקומיות - והיא הדרך שבה בחרנו. הנסיעה ב"רכבת הקרוז" יותר נוחה, אולם היא לא מאפשרת למטייל לחוש באופן בלתי אמצעי את חיי המקומיים, להבין את תרבותם ולחוות את יפי הטבע באמת, ולא רק דרך חלונות הרכבת; הנסיעה הופכת בעצם להסתגרות ב"קפסולה" סטרילית ומנותקת למדי ויאה למי שכל רוצונו לסמן ""V על כותרת עם שם רומנטי....

משהו על "המנהלות"

1 - הטיול ברכבות המקומיות מתוכנן כך, שאין יותר מלילה אחד על הרכבת. עבורנו, הרכבת היא רק האמצעי להגיע ממקום למקום. בסיום כל קטע הטיול עוצר, ומטיילים יום עד שלושה ימים בעיר היסטורית ובסביבותיה (כפרים, אתרי טבע ונוף ועוד).

2 - הלינה תמיד במלונות 4 או 5 כוכבים, ובמקומות שאין בתי מלון ברמה הנדרשת – הלינה תהיה בבתי הארחה מקומיים הטובים שיש. עם סיום הטיול בעיר – חוזרים לנסוע ברכבת הבאה ומתקדמים איתה ליעד הבא.

3 - תכנון הטיול כפוף ללוחות הזמנים של הרכבות הבינלאומיות - בין מונגוליה לסיביר – ושל הרכבות המקומיות ברוסיה.

4 - אנחנו תמיד מכוונים לרכבות בסטנדרט הגבוה שיש, אם כי לעיתים - בגלל אילוצי לוחות זמנים ומשום שאנחנו חושבים, כי חבל להפסיד מהמראות בתחנות השונות – אנו נאלצים לוותר על הסטנדרט העליון ולהתפשר על רכבת אחרת.

5 - עם זאת, בכל הרכבות שאנו נוסעים בהן יש מחלקה ראשונה. במחלקה הראשונה יש שתי מיטות המיועדות לשני אנשים בלבד. במחלקה השניה, התאים הם אותם תאים כבמחלקה הראשונה, אלא שיש בהם 4 מיטות. ברכבות שבהן אין אפשרות להזמין את תאי המחלקה הראשונה אנחנו דואגים שבתא יהיו רק שני מטיילים, כמו במחלקה הראשונה (כלומר, אנחנו קונים את כל התא - ארבע המיטות עבור שני מטיילים).

6 - מחיר הטיול לנוסע בודד, יחיד בחדר, אינו כולל התא ברכבת, אלא רק את עלות השהות בבבתי המלון. מי שמבקש להיות לבד גם בתא הרכבת– יודיע לנו על כך עם ההרשמה ואם יהיה אפשר (בכפוף להגבלות מקום ברכבת) להזמין תא לבודד בקרון של הקבוצה, נוכל לספק גם תא ליחיד. יש לקחת בחשבון, שסידור כזה יעלה את מחיר הטיול בכ - 20-30% לפחות. 7 - ברכבות יש בדרך כלל קרון מסעדה וברוב המקרים (במחלקות הראשונות) מוגשות ארוחות חמות לתא בקרון. האוכל ברכבת הוא בדרך כלל פשוט ומזכיר ארוחות בחדר אוכל של מפעלים.... במשך כל הנסיעה יש מים חמים להכנת שתיה חמה. קפה כדאי שתביאו מהבית, שקיות תה מחולקות לתא בקרון.

8 - לפני העליה לרכבת, יהיה זמן לקניות בסופרמרקט מקומי, שבו כל אחד מהמטיילים יוכל להצטייד במה שחשקה נפשו לנסיעה ברכבת.

 

הערות חשובות:

הדרכונים חייבים להיות בתוקף של חצי שנה לפחות מיום הכניסה לסין ובכל דרכון חייבים להיות לפחות שלושה דפים ריקים (דף עם חותמת אחת אינו דף ריק!!).

על כל שינוי בדרכון (הארכה, החלפת דרכון וכו') אחרי הרישום לטיול - יש לדווח לנו באופן מידי. כל שינוי בדרכון מרגע קניית הכרטיסים לרכבות, יחייב קניית כרטיסי רכבת נוספים על פי הדרכון החדש. העלות תחול על המטייל.

 

למרות שיש סבלים בתחנות הרכבת, לעיתים לא ניתן להמנע מגלגול הציוד ברציפים ובמדרגות. איחסון הציוד בתאי הרכבת מתאים למזוודות סבירות (אחת לאדם) ולא לאריזות ענקיות . קחו זאת לתשומת לבכם.

 

תוספת לחדר יחיד - רק במלונות. ברכבות מינימום 2 אנשים בתא.

 

מחיר הטיול כולל:

* טיסות בינלאומיות תלאביב – בייג'ינג ומוסקבה תל אביב

* מיסי נמל והיטלים (כפי שהם ידועים בעת כתיבת שורות אלו. מחירם הסופי נקבע ביום הכרטוס* נסיעות ברכבות כמפורט בתכנית (2 בתא)

* העברות משדות התעופה ואליהם

* הדרכה – מדריך ישראלי מצוות רואים עולם - ספי בן יוסף ומדריכים מקומיים.

* לינה – במלונות הבאים או דומים להם:

   בייג'ינג – מלון 5 כוכבים סופיטל וונדה

   דא-טונג –מלון 5 כוכבים האוורד ג'ונסון ג'ינדי פלזה 

   אולאן בטאר – מלון 4 כוכבים בסט ווסטרן פרמייר

   ליסטוויאנקה – בית הארחה מקומי - אנגרסקי איסטוק 

   אירקוצק - מלון 4 כוכבים קורט יארד - מריוט

   קראסנויארסק – מלון 4 כוכבים - מלון סופט

   אומסק - מלון 4 כוכבים מלון אומסק 

   יקטרינבורג – מלון 4 כוכבים נובוטל 

   קזאן – מלון 4 כוכבים רמדה קזאן

   6 לילות ברכבת בתאים זוגיים - אין אפשרות לקבל תא ליחיד ברכבת.

* כלכלה – על בסיס חצי פנסיון  פרט לרכבת

   על הרכבת, מסיבות טכניות לא נספק ארוחות, אך אנו נעבור בחנות מקומית לפני כל נסיעת רכבת להצטייד במצרכים לנסיעה .      בנוסף, ברוב הרכבות יש קרון מסעדה, כך שמי שירצה להתענג על המעדנים המקומיים- מוזמן לעשות כן.

* דמי רישום וטיפול

* אשרה לסין

* דמי כניסה לכל האתרים המוזכרים בדף המסלול.

* תשר לנותני שירותים שונים

 

המחיר אינו כולל:

* ביטוחים – חובה על כל מטייל לרכוש ביטוח, המכסה מקרים של תאונה, אבדן ונזק. אנו ממליצים גם לקנות פוליסת ביטוח       המכסה חילוץ והטסה רפואית. ביטוח המכסה מקרה של ביטול הטיול מומלץ גם הוא.

* כל פעילות נוספת שאיננה מפורטת בדף המסלול.

* כל ארוחה שאיננה מצויינת בסעיף 'המחיר כולל ' או כל ארוחה בזמן הנסיעות ברכבות.

* חטיפים ומים במהלך הטיול

* הוצאות בעלות אופי אישי.

* כל הוצאה נוספת, שאינה נכללת בפעילות המוזכרת בתכנית.

 

* ימי היציאה והחזרה הסופיים של הטיול ייקבעו עם קבלת לוח הזמנים המדוייק מחברות הרכבות.

ביטול:

* מתאריך הרישום יחוייב כל מטייל ב –100$ דמי טיפול ורישום. דמי הרישום הם חלק ממחיר הטיול וכלולים בו.

* עד 60 ימי עבודה טרם יציאת הטיול - חיוב של 100$ דמי רישום, אליהם יתווספו הוצאות שאינן ניתן להחזר (כגון הזמנות לרכבת, דמי אשרות וכד').

   בין 59 ימי עבודה ל-31 ימי עבודה- 750$

   בין 30 ימי עבודה ל-16 ימי עבודה – 1500$ ממחיר הטיול

   בין 15 ימי עבודה ל-3 ימי עבודה לפני מועד יציאת הטיול – 3500$ ממחיר הטיול.

   בין שני ימי עבודה למועד יציאת הטיול, או אי הופעה לטיול מכל סיבה שהיא – 100% דמי ביטול.

   מנין ימי העבודה מוגדרים לפי ימי העבודה בארץ -  ימים א-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וחג)

* דמי ביטול בגין הטיסות - בהתאם למדיניות חברת התעופה עד יום היציאה. ביום היציאה דמי הביטול כוללים גם את מחיר הטיסות.

* אנו ממליצים בחום לרכוש פוליסת בטוח המכסה דמי בטול של הטיול! 

 

 

לתשומת לב: יכולים לחול שינויים בתכנית מסיבות שונות כמו מזג אויר, מפולות בוץ וסלעים, פעילויות שונות ובלתי צפויות (טקסים, אירועים פולקלורים או לחילופין, פעילות צבאית או משטרתית, או עבודות סלילה, בינוי וכד') וכן עקב שיקול דעתו של המדריך הישראלי והמלווה המקומי בשטח.

שינויים בלוח הטיסות ולוח הזמנים של הרכבות עלולים לחול לעתים גם זמן קצר לפני היציאה. גם הם יכולים להשפיע על שינוי אפשרי בתכנית הטיול, וכתוצאה מכך יכולה להשתנות גם תכנית הטיול. 

בטיסות קבוצתיות אין החברה יכולה לקבוע את שירותי התעופה השונים כגון: סוגי ארוחות, ו/או מקומות הישיבה במטוס (גם אם הוזמנו על ידנו לבקשת המטיילים) מיקום הנוסעים נקבע על ידי חברת התעופה ובאחריותה

 

 

CAPTCHA
הספרות לא תקינות!

צור קשר
בנושא הרכבת הטראנס סיבירית - דרך הברזל במקום דרך המשי

צור קשר - דף טיול

אנא מלא את פרטיך ונחזור אלייך בהקדם

אנא מלא את שמך המלא
אנא הזן מספר טלפון תקין
אנא הזן דואר אלקטרוני תקין


דואר אלקטרוני: info@roimolam.co.il

כתובת:  רחוב מנחם בגין 14, רמת גן

מיקוד 52700

טלפון: 03-7527777

פקס: 03-7527117

הכתובת: דרך מנחם בגין 14 רמת גן. (לשעבר בצלאל 21 רמת גן -עדיין מופיע כך בחלק מן המפות). הדרך הנוחה ביותר היא להגיע ברכבת, לתחנת תל אביב סבידור מרכז (לשעבר ארלוזורוב צפון). חוצים את הגשר המחבר בין הרכבת לבורסה (השרוול) לכיוון רמת גן ובניין הבורסה. בקצה הרחבה יורדים שמאלה במדרגות, הולכים אל הצומת (ממול סניף בנק לאומי). ליד הבנק פונים שמאלה (רחוב הרקון) וברחוב מנחם בגין פניה ימינה. משם כ 100 מ' למשרד הממוקם בקומה השניה בבית ג'נבה (מס' 14), בצד ימין של הכביש (מזרח), מול בית גיבור ספורט.

Joomi - ����� ����� ���������� ���