03-7527777
לבירורים והזמנות
בעקבות הרכבת הטראנס סיבירית

בעקבות הרכבת הטראנס סיבירית

16 יום - מבייג'ינג למוסקבה

על הרכבת – מושגים וגם פרקטיקה ....
יש שתי דרכים לערוך טיול שכותרתו היא: "הרכבת הטראנס-סיבירית", לאורך מסילת הברזל מבייג'ינג דרך מונגוליה וסיביר עד למוסקבה.  האחת: ברכבת תיירים, שמנסה "ללכת בעקבות" ה'אוריינט אקספרס' ז"ל, וכמוה כאניית קרוז, שבה מתקדמים ממקום למקום, יורדים לכמה שעות בנקודת יעד כלשהי, עולים עליה שוב וממשיכים בנסיעה  השנייה: לנסוע ברכבות מקומיות - והיא הדרך שבה בחרנו. הנסיעה ב"רכבת הקרוז" יותר נוחה, אולם היא לא מאפשרת למטייל לחוש באופן בלתי אמצעי את חיי המקומיים, להבין את תרבותם ולחוות את יפי הטבע באמת, ולא רק דרך חלונות הרכבת; הנסיעה הופכת בעצם להסתגרות ב"קפסולה" סטרילית ומנותקת למדי ויאה למי שכל רצונו לסמן V על כותרת עם שם רומנטי.... בטיול יצרנו איזון בין הזמן שנהיה על רכבת לבין הזמן שנבלה בטיולים מחוצה לה ובמלונות נוחים ונעימים , ובמהלכו יתקיים מפגש רצוף עם הקליידוסקופ האנושי והרב לאומי של סיביר. כך הפכנו את הרכבת לאמצעי ולא למטרה בלעדית; את מקום הביקורים המזורזים והחפוזים באתרים המרתקים, שבהם הרכבת עוברת, החלפנו בטיולים בני יום שלם ואף יותר מכך, בכדי להגיע להבנה עמוקה ומשמעותית של תפקידיהם ההיסטוריים וליהנות משכיות החמדה שלהם בצורה נינוחה, כפי שאנו אוהבים ונוהגים לעשות.

 

 

תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר מדריך/ה סטטוס הערות
26-05-2018 10-06-2018 7850 $ 1195 $ יובל כלב ההרשמה בעיצומה המחיר לקבוצה של 14 משתתפים לפחות
ימים 1-2 - טיסה ונחיתה בבייג´ינג

אחרי טיסה ארוכה, ננחת בבירה הסינית. בהתאם לשעת הנחיתה, ייתכן שנצליח ''להרוויח'' משהו מהעיר, ונשתדל להגיע למקומות שגם וותיקי בייג'ינג אינם מכירים. בערב נהנה מארוחה טובה.

 

 

 

 

יום 3 - לדא-טונג; פחם ומנזר תלוי

בבוקר נסע (עדיין באוטובוס, אפילו שזה טיול רכבת...) מבייג'ינג אל העיר דא-טונג (Da Tong). מזה כמאה שנים היא נודעת כ''עיר הפחם'' והייתה מרכז להפקת המשאב הזה, שעד לפני זמן מה היה רווחי ומקור פרנסה לעשרות אלפי משפחות. בשל מלחמתה של סין בזיהום האוויר בעריה הגדולות, ובשל ההאטה בבניה, הועמה יוקרתו של הפחם. הביקור בדא-טונג הוא עוד נדבך, מעבר לאתרים ההיסטוריים המפוארים, להבנתה של סין היום. עוד חשוב לדעת, שדא-טנג הייתה תחנה חשובה על ''דרך המשי'' ההיסטורית, וזו הפעם הראשונה, אך לא האחרונה, שבמסענו על ''דרך הברזל'', היא ''דרך המשי'' המודרנית, נפגוש בשתיהן. בחזרה לימים המפוארים של העיר: טרם שנגיע לדא-טונג ניסע כשעה ומחצה בין טורי משאיות עמוסות פחם אל מקדש שואן קונג (Xuan Kong) – "המקדש התלוי''. המבנה בן כ- 1,500 השנה בנוי אל תוך צוק בגובה 75 מ'. המנזר כולו נשען על תמוכות עץ, שנסמכות אל חורים אשר נקדחו אל תוך הצוק. לא זו בלבד שהארכיטקטורה שלו ''מוזרה'', אלא גם, בשנת 2010, הוא זכה במקום מכובד בעשירייה הראשונה של רשימת ה''מיבנים המוזרים המסוכנים ביותר'' של המגזין "Time", המנזר הזה הוא היחיד בסין המקדש את כל שלושת האמונות החשובות: בודהיזם, דאואיזם וקונפוציאניות. בערב נשוב אל דא-טונג, בה נלון.

יום 4 - קיר של דרקונים ומערות הבודהא העתיקות

היום יתחיל במתחם הארמון הקיסרי המשוחזר של דא-טונג. לשחזור העכשווי אמנם לא נכנס, אבל במתחם האדיר הזה יש אלמנט אחד מקורי לחלוטין ועתיק מאד, ובו דווקא נבקר: ''קיר תשעת הדרקונים'' הקיסרי, יצירת אמנות קרמית, שאחותה האחת והיחידה בסין, נמצאת בארמון הקיסרי בבייג'ינג – "העיר האסורה". מכאן נסע אל מערות יון-גאנג (Yun Gang), מרחק 16 ק''מ מערבית לעיר. זהו אתר מורשת עולמית של אונסק''ו ונחשב לאחד מיצירות המופת של אמנות הפיסול והגילוף הדתיים במערות בסין. האתר עשוי גלריות לאורך מאות מטרים ובהן 252 מערות, וכ-51,000 פסלי בודהא בגדלים שונים, מזעירים לענקיים. בתום כל הנפלאות האלה, נסע לתחנת הרכבת הקרובה (והיא רחוקה למדי....), שם נעלה על הרכבת ה"טראנס-מונגולית", שתהפוך בעוד זמן קצר ל"טראנס-סיבירית", בדרכנו הארוכה צפונה ומערבה. בלילה נחצה את הגבול למונגוליה, ובנקודה זו נראה גם כיצד עובדי הרכבת מחליפים את מרכבי הקרונות מתואמי המסילה הסינית, לתואמי המסילה המונגולית-רוסית, תוך שהקרונות על נוסעיהם מורמים באוויר. לינה ראשונה בקרון הרכבת.

יום 5 – מול פסלו של ג'נגיס חאן

הרכבת תעצור באולאן בטאר (Ulan Bataar), בירת מונגוליה. אחרי התארגנות במלון, נצא אל העיר כדי לנשום טיפה מ"הארץ החדשה", שאליה הגענו. נסתובב בכיכר המרכזית, שבה ניצבים זה מול זה פסלו של ג'נגיס חאן, אבי האומה המונגולית ומולו, פסלו של סוחבטאר - מאבות המהפכה הקומוניסטית במונגוליה. הערב יוקדש לשני אירועים חשובים: האחד, מופע ריקודים, שירה מסורתית ונגינה של מיטב אמני המחול והמוסיקה המסורתית המונגולית (כולל שירת "ח'ומי", שבה הזמר מפיק שני קולות שונים מאותו גרון....), והשני – ארוחת ערב טובה .... לינה באולאן בטאר.

 

 

יום 6: הערבה המונגולית וסוסים ששבו מן המתים

מאולאן בטאר נצא אל לב מונגוליה האמיתית. המראה הוא כמו שסיפרו לנו: ערבות גליות מכוסות עשב ומנוקדות בעדרים, במאהלים ובגלי אבנים מקודשים. נבקר במאהל נוודים שהבינו לא מזמן, כי אפשר להתפרנס לא רע לא רק ממרעה, אלא גם מחשיפת אורח החיים הנוודי על כל פרטיו ואמצעיו הצנועים בפני אורחים חיוורי פנים. ביקור במאהל הזה הוא פתיחת צוהר נפלאה אל מעגל החיים של נוודי הערבה. אתם גם נאכל צהרים. מכאן נמשיך אל שמורת הטבע חוסטאין נורו (Khustaiin Nuruu), שאליה נגיע אחרי הצהריים, כשסוסי הבר – טאחי - יורדים אל הנחל להרוות את צימאונם. הטאח'י הוא מין סוס הבר היחיד בעולם. לאחר שהוא נעלם מן הטבע בשנות ה-70 של המאה הקודמת, הוקם פרויקט משותף של גופי שימור סביבה וטבע, מונגולים והולנדים, ובו נאספו פרטים מגני חיות ברחבי העולם והשיבו אותם לערבות מונגוליה. היום כבר שבו כמה עדרים לשוטט בערבות, מחוץ לשמורה. אם נצליח אכן במעקב אחרי סוסי הבר ויהיה לנו עוד זמן אור, נרד מן הגבעות אל עמק הנהר כדי לבקר באתר פרהיסטורי מיוחד, ששוב, יהיה פרק בתולדות מונגוליה ולמעשה – בתולדות כל אסיה התיכונה. בערב (מאוחר) ניסע אל אולאן בטאר, שבה נלון לילה נוסף.

יום 7 – גיבור אדום ושוק שחור

פירוש שמה של העיר אולאן באטאר הוא "גיבור אדום". שם שניתן לה רק עם הפיכתה לבירת מדינה קומוניסטית. קודם למהפכה, עת ששלט בה עדיין "המלך הקדוש" (Bogd Khan) שמה היה אוראג, כלומר – פלצור (Urga), כפי שזה נכתב וכפי שזה מבוטא בקלות דעת בפי זרים.... בבוקר נצא "לגלות" משהו מתולדות הארץ רחבת הידיים הזו, במוזיאון הלאומי להיסטוריה. לא להיבהל; הוא ידידותי, מחכים ומרתק. ככל הנראה נספיק לבקר גם במנזר גנדן במרכז העיר. אחר הצהריים נעלה על הרכבת – שבה נעשה את הלילה בדרכנו לאירקוצק, סיביר.

 

יום 8: על חופי הימה הכחולה הגדולה

אחרי חציית הגבול בין מונגוליה לרוסיה, והחתמת הדרכונים משני צדי הגבול, הרכבת תיסע דרך אולאן אודה (Ulan Ude), בירת הרפובליקה הבוריאטית (המונגולית) האוטונומית בדרום סיביר, ולאורך חופי ימת בייקל.  אחרי הצהרים הרכבת תחנה באירקוצק (Irkutsk).  מתחנת הרכבת ניסע היישר אל המרכז הישן של העיר, ונטייל בליבה של העיר שהינה ללא ספק אחת מהערים המלבבות ומסבירות הפנים ביותר מבין ערי סיביר, ואולי אף ברוסיה כולה (ויש להודות שהתחרות לא חזקה במיוחד). נבקר ו/או נחלוף על פני כמה מהכניסות העתיקות בעיר, ונמשיך אל הטיילת לאורך גדת הנהר. כאן מתאספים בני העיר לבילוי של ערב בתום יום עבודה לדוג בנהר, להחליק בגלגיליות, ואף לרכב על סוסי פוני ואיילי צפון. נסיים את היום כצפוי במלון, ובארוחת ערב.

 

 

יום 9: אבזם הזהב של חגורת הברזל (שם רוסי....)

מוקדם בבוקר נצא את אירקוצק ונסע אל פורט בייקל, שם נעלה על מעבורת אשר תיקח אותנו אל מעבר לנהר אנגארה (Angara), הנהר שמנקז את ימת בייקל צפונה, אל האוקיאנוס הארקטי. כאן, מפורט בייקל, נסע ברכבת סובבת-בייקל (Krugobaikalsky). קטע המסילה הזה  היה - עת שנבנה -  פלא הנדסי המורכב מ - 38 מנהרות, 15 סוללות אבן ו- 20 גשרים, אשר נבנו בימי הצאר ניקולאי ה-II בראשית המאה ה-20. בדרך נעצור בכמה נקודות תצפית כדי להתרשם מהמסילה ה''פלאית'' וממראות הימה. במפרץ קטן ליד תחנת הרכבת, נעלה לשייט פרטי על סירה אשר אתה נשוט  אל העיירה ליסטוויאנקה, עיירת נופש קטנה לגדות ימת בייקל. נבקר במוזיאון האקולוגי של הבייקל, שבו מוצגים מיני חי וצומח אנדמיים לאזור הזה. באקווריומים הגדולים נראה אף את הניירפה (Nerpa) - כלב הים היחיד בעולם שחי במים מתוקים. בתום היום העמוס הזה ניסע חזרה אל אירקוצק ובה נלון.

 

יום 10: מאירקוצק ליקתרינבורג

בזמן שנותר לנו באירקוצק: נטייל במרכז הישן של העיר, נמשיך אל הכנסיות במרכז העיר, אל בית הכנסת המחודש אשר נבנה בסיועם של אוליגרכים יהודים (אחרי שהקודם נשרף בנסיבות מסתוריות) והיום הוא מרכז מפואר ליהודי העיר. כל זאת כמובן אם הטיסה תצא כמתוכנן בשעות הצהריים. אל יקתרינבורג נגיע בשעות הערב. לינה וארוחת ערב ביקתרינבורג.

 

 

יום 11: בהרי אוראל

היום נצא מיקתרינבורג (Yekaterinburg), אל הרי אוראל, כדי להתרשם מעט מן הטבע הפראי של חבל הארץ הזה. ניסע אל נביאנסק (Nevyansk), אחד ממרכזי הפקת הברזל הראשונים בהרים, שהוקם בהוראתו של פיוטר הגדול בשנת - 1710. כאן נבקר במגדל הנטוי של בני משפחת דמידוב - מסוחרי הברזל הראשונים של סיביר ושניים רק לצאר בעושרם האגדי. נטייתו הדרמטית היא כמובן שגיאה תכנונית או ביצועית עם הקמתו לפני כ–300 שנה, אך המבנה עצמו, "סיפורו", רצפות הברזל שלו ועוד, עשו אותו יעד ל"עליה לרגל" מקומית ולמגדל פיזה זוטא... אחרי ארוחת צהריים נצא להליכה קצרה שבסופה נבקר בבית הקדר. ניסע אל בורות גאנינה, לשם הושלכו גופותיהם של הנרצחים מבית רומאנוב. למרות שהסברה הרווחת היא, שגופותיהם הוברחו משם על ידי המהפכנים כדי למנוע מכוחות הצאר למצאם, הכנסייה הרוסית רואה כאן את מקום מנוחתה האחרון של משפחת המלוכה, ולכן הקימה במקום מתחם כנסיות מפואר. באווירה המעורבת הזו, של חיסולים ויערות, נשוב אל יקתרינבורג ללינה.

 

 

יום 12: החלון של הצארינה לאסיה

בבוקר ניסע למונומנט המציין את הגבול בין אסיה לאירופה. לקראת הצהריים נחזור אל יקתרינבורג (Yekaterinburg), הנקראת על שם יקתרינה הראשונה, אשתו של פיוטר הגדול. נראה בעיר את האגם המעוצב, שהיה מפעל לשטיפת פסולת של תעשיית ברזל, את רבעי המגורים של המשטרה החשאית לשעבר (נ.ק.וו.ד), את מרחב החיים המשולב בתעשיית הנשק הסובייטית הכבדה ועוד מונומנטים עירוניים חשובים, שעשו את יקתרינבורג ה"חלון לאסיה", באותה מתכונת ובאותו הלך מחשבה, שסנט פטרבורג נוסדה כ"חלון לאירופה". כמובן שלא נפסח על כנסיית "הדם", אשר הוקמה בנקודה המדויקת שבה נכלאה כל משפחת הצאר - הרומאנבים – לפני שנרצחה לא רחוק מכאן. בסופו של היום נסע אל תחנת הרכבת שביקטרינבורג, לנסיעת לילה אל העיר קאזאן.

 

 

 

יום 13: מאסיה לאירופה

לאחר ליל נסיעה ברכבת בו חצינו את הרי אוראל המיוערים, ועברנו מאסיה לאירופה, נגיע אל קאזאן (Kazan), בירת הרפובליקה הטטארית, או כפי שהיא ידועה ברוסיה - טטארסטאן. למרות שמוצאה של כמחצית מאוכלוסיית טטארסטאן הוא רוסי, האזור משמר את צביונו המוסלמי. זו הפעם השניה (והאחרונה), ש"דרך הברזל" נפגשת עם "דרך המשי", שעל כן גם קאזאן הייתה תחנה חשובה וצומת בדרך המסחר המיתולוגית של העולם העתיק. מתחנת הרכבת ניסע אל המלן להתארגנות מהירה טרם נצא לתור את קאזאן. נחל את ביקורנו בכנסיית הקדושים פיטר ופול אשר נבנתה ב1722 ע"י תעשיין מקומי לציין את ביקורו של פטר הגדול באותה שנה. הכנסייה המקושטת להפליא הינה דוגמה מובהקת של סגנון הבארוק הנארישקי (הידע גם כבארוק מוסקבאי) - המהווה שילוב של סגנונות הבארוק והארכיטקטורה הרוסית. בשעות אחר הצהריים נבקר במתחם הקרמלין (המושג קרמלין הוראתו פשוט 'מצודה', ולכן יש יותר מקרמלין אחד ברוסיה, למרות זה המפורסם), נצפה עליו, נבקר באתריו, ונשאר עד לשעת לילה, עת המתחם כולו מואר באור יקרות.

 

 

יום 14: אצל הטטרים

מרחק קצר מהמלון נמצא השוק הטאטארי, אשר בו נמצא סחורות אשר הגיעו מרחבי כל הגוש הקומוניסטי לשעבר, ואף מסין הרחוקה (דרך המשי כבר אמרנו?). נמשיך אל רובע הסוחרים הישן של העיר, ובו מבנים משופצים של אלו אשר הפכו את העיר לצומת מסחר חשובה לאורך ההיסטוריה. בשעות אחר הצהריים נבקר ברובע המגורים הטאטארי, שם במרכזה של כל שכונה ניצב לו מסגד המשמש מעבר להיותו מרכז דתי גם כמרכז החברתי של התושבים. כאן מתקיים חוג התפירה של נשות השכונה, בחצר משחקים הילדים, וכאן נפגשים הזקנים לדון במה שדנים בו הזקנים. בשעת ערב נמצא עצמנו שוב בתחנת הרכבת, ממתינים לזו שתיקח אותנו לנסיעת לילה אל בירת רוסיה.אחרי התארגנות ערב קצרה במלון, נצא לטיול לילה אל הקרמלין של קאזאן לצרכי צילום והתפעלות, ומייד למיטות במלון בעיר.....
ביום המחרת נתור את העיר: נתחיל ברחוב באומאנה (Baumana), המדרחוב המעוצב והשוקק חיים, הנמתח עד לכיכר טוקאי (Tukay) אשר בלב העיר. מכאן נמשיך דרך החלק ההיסטורי של העיר, כולל העצירה המתחייבת אל מול האוניברסיטה של קאזאן בה למדו כמה מהדמויות הבולטות בהיסטוריה הרוסית, בהן לנין (אשר סולק מהאוניברסיטה) ולב טולסטוי. נמשיך אל הקרמלין של קאזאן, אתר 'מורשת עולמית' של אונסק"ו, אשר נבנה על ידי איוון ה – 4 ("האיום") על חורבות ארמונו של החאן הטאטארי של קאזאן. בליבו של מתחם הקרמלין נמצא המסגד הגדול ביותר ברוסיה ובאירופה כולה, לבד מתורכיה, קול שריף (Kul Sharif). נבקר ברובע הטאטארי של קאזאן, על גדת הוולגה ומכאן- אל רכבת הלילה האחרונה בטיול.

 

 

יום 15: תם המסע

בבוקר נגיע לתחנת הרכבת ("קאזאן") במוסקבה, שם יחכה לנו רכב שילווה אותנו במקומות החשובים שכדאי לראות במוסקבה: הככר האדומה, תחנות הרכבת המעוטרות, נטייל ברגל אל מעבר לגשר האוהבים (Lovers' Bridge), ולאחר ארוחת פרידה, נסע לשדה התעופה לטיסתנו חזרה לארץ.

יום 16: הטיסה לארץ

טיסתנו תמריא ב1:15 בבוקר לארץ.

מחיר לקבוצה של 10-13 איש: 8395$

 

המחירים כוללים:


• כרטיסי רכבת (לפי חצי קרון לאדם- שזה אומר מיטה לאדם במחלקה ראשונה, או שתי מיטות לאדם במחלקה שנייה. חשוב להבין שאנחנו לוקחים חצי תא, כך שאם יש לנו מספר לא זוגי של מטיילים, אפשרי והגיוני שאחד המטיילים יחלוק תא עם מישהו זר. זה נכון גם לכך שאם יש גבר ואישה מבין המטיילים שאין ביניהם שום קשר, תהיה להם החלטה אם הם רוצים לחלוק תא, או לתת לבורא עולם ולרשות הרכבות הרוסית לצוות להם מישהו לתא (או לא).
• לינה במלונות ברמת תיירות 4-5*.
• מדריך חפשי בחדר סינגל (כולל ברכבת).
• תחבורה ברכבים ממוזגים.
• ארוחות כמפורט בתכנית (על בסיס חצי פנסיון, אם התניה חד משמעית שאם נוסעים ברכבת בזמנים סבירים לארוחת בוקר ו/או כל ארוחה אחרת, אנו לא נספק ארוחה זו, ולא ארוחה במקומה. מצד שני, יש ימים בהם אנו מספקים פנסיון מלא, אז בסוף זה לא רק מתקזז, אלא גם המטיילים יוצאים מורווחים במספר הארוחות).
• מורה דרך מקומי באנגלית בכל אזור בו הקבוצה עוצרת לביקור.
• כניסות לכל האתרים כמפורט בתכנית.
• סבלים בתחנות הרכבת במקומות בהם אפשר.
• טיסות עם איירופלוט מישראל לבייג'ינג, מאירקוצק ליקתרינבורג, טיסה ממוסקבה לתל אביב.

 

המחירים אינם כוללים:


• ויזה לסין (או ויזה מונגוליה ורוסיה למי שאינם נושאי דרכון ישראלי).
• ביטוח חו"ל אישי.
• מטען עודף.
• תשר.
• הוצאות בעלות אופי אישי (אוכל ושתייה מעבר למה שמסופק בתכנית וכו').
• כל הוצאה שאינה רשומה בתכנית הטיול.

 

הערות חשובות ביותר!


1. הטיול ברכבות המקומיות מתוכנן כך, שאין יותר מלילה אחד על הרכבת. עבורנו, הרכבת  היא רק האמצעי להגיע ממקום למקום. בסיום כל קטע הטיול עוצר, ומטיילים יום עד שלושה ימים בעיר היסטורית ובסביבותיה (כפרים, אתרי טבע ונוף ועוד) רומנטית ככל שנסיעת רכבת נשמעת בתל אביב הממוזגת, הרי שנוחות לילה כזה מוטלת בספק (על אף העובדה שאנו בוחרים ברכבת הנוחות בנמצא, בכפוף ללוחות הזמנים של הטיול), ולכן אחרי כל לילה ברכבת נהיה במלונות של 4 ו-5 כוכבים.

2. תכנון הטיול כפוף ללוחות הזמנים של הרכבות הבינלאומיות  - בין סין למונגוליה, ובין מונגוליה לסיביר – ושל הרכבות המקומיות ברוסיה. לכן ייתכנו שינויים אם יחולו שינויים בלו"ז הרכבות, ואלו עלולים לקרות כמעט בכל רגע נתון עד למועד עלייתנו לרכבת.

3. אנחנו תמיד מכוונים לרכבות בסטנדרט הגבוה שיש, אם כי לעיתים - בגלל אילוצי לוחות זמנים ומשום שאנחנו חושבים כי חבל להפסיד מהמראות בתחנות השונות – אנו נאלצים לוותר על הסטנדרט העליון ולהתפשר על רכבת אחרת. עם זאת, בכל הרכבות שאנו נוסעים בהן יש מחלקה ראשונה. בכפוף לסעיף שלעיל, אנו תמיד משתדלים לנסוע במחלקה ראשונה, אך אם לוח הזמנים של הטיול אינו מאפשר זאת, אנו נוסעים במחלקה שנייה. במחלקה הראשונה יש שתי מיטות המיועדות לשני אנשים בלבד. במחלקה השנייה, התאים הם אותם תאים כבמחלקה הראשונה, אלא שיש בהם 4 מיטות.  ברכבות שבהן אין אפשרות להזמין את תאי המחלקה הראשונה אנחנו דואגים שבכל תא יהיו רק שני מטיילים, כמו במחלקה הראשונה (כלומר, אנחנו קונים את כל התא - ארבע המיטות עבור שני מטיילים).

4. מחיר הטיול לנוסע בודד, יחיד בחדר, אינו כולל התא ברכבת, אלא רק את עלות השהות בבתי המלון. מי שמבקש להיות לבד גם בתא הרכבת– יודיע לנו על כך עם ההרשמה ואם יהיה אפשר (בכפוף להגבלות מקום ברכבת) להזמין תא לבודד בקרון של הקבוצה, נוכל לספק גם תא ליחיד. יש לקחת בחשבון, שסידור כזה יעלה את מחיר הטיול בכ - 20-30% לפחות.

5. ברכבות יש בדרך כלל קרון מסעדה ולעיתים מוגשות ארוחות חמות לתא בקרון (כלולות במחיר הכרטיס). האוכל ברכבת הוא בדרך כלל פשוט ומזכיר ארוחות בחדר אוכל של מפעלים.... במשך כל הנסיעה יש מים חמים להכנת שתייה חמה. קפה כדאי שתביאו מהבית, שקיות תה מחולקות לתא בקרון.

6. לפני העלייה לרכבת, יהיה זמן לקניות בסופרמרקט מקומי, שבו כל אחד מהמטיילים יוכל להצטייד במה שחשקה נפשו לנסיעה ברכבת.

7. אנו חוזרים ומדגישים שלמרות שיש סבלים בתחנות הרכבת, לעיתים לא ניתן להימנע מגלגול הציוד ברציפים, במסדרונות הרכבת, ובמדרגות. גם אחסון הציוד בתאי הרכבת מתאים למזוודות סבירות (אחת לאדם) ולא לאריזות ענקיות . קחו זאת לתשומת לבכם.

8. הדרכונים חייבים להיות בתוקף של חצי שנה לפחות מיום הכניסה לרוסיה ובכל דרכון חייבים להיות לפחות שלושה דפים ריקים (דף עם חותמת אחת אינו דף ריק!!).

9. חשוב!! - אנא הקפידו בעת הרישום לטיול שפרטי הדרכון שאתם מעבירים לנו הוא אותו הדרכון איתו תיסעו לטיול. במידה ותופיעו לעליה לרכבת עם דרכון אחר מהדרכון שעל פיו פרטיו רכשנו את כרטסי הרכבת, סיכויים גבוהים שתישארו על הרציף עת תנפנפו לקבוצה לשלום בעת יציאת הרכבת. באם הדרכון שלכם עומד לפוג תוקפו, הוא בלוי, או נגמרים בו הדפים הריקים, אנו ממליצים בכל פה להחליף את הדרכון לפני שאתם מעבירים לנו את פרטיו.

10. על כל שינוי בדרכון (הארכה, החלפת דרכון וכו') אחרי הרישום לטיול - יש לדווח לנו באופן מידי. כל שינוי דרכון מרגע קניית הכרטיסים לרכבות, יחייב קניית כרטיסי רכבת נוספים על פי הדרכון החדש. העלות תחול על המטייל.

11. שים לב, הטיול תומחר לפי שער הרובל היום. אנו שומרים את הזכות לעדכן את מחיר הטיול בגין כל שינוי בשיעור העולה על 5% בשער הרובל.

12. ישנה היתכנות לטיסות ישירות מאירקוצק ליקתרינבורג של אייר אוראל, שאינן עוברות דרך מוסקבה. כרגע ניתן לראות טיסות אלו במערכת, אבל מניסיון העבר, חברות התעופה הרוסיות עלולות לשנות את מועדי הטיסות עד לפרק זמן של כמה חודשים לפני מועד הטיסה. הטיסות כפי שאנו רואים אותן עכשיו יוצאות ב-10:30 בבוקר ומגיעות ב-12:00 בצהריים. במקרה כזה נצטרך כמובן לשנות את התכנית באירקוצק וגם ביקתרינבורג בהתאמה. אם אי אפשר לכרטס את אייר אוראל בארץ – נוכל לעשות זאת דרך הסוכן הרוסי שלנו.

 

תנאי תשלום:

 

 ב-1 באפריל – שליש מעלות הטיול בכפוף כמובן לגודל הקבוצה שנרשמה.
ב-1 במרץ שליש שני וב-1 במאי מלוא התשלום.

 

תנאי ביטול:


• עד  30 ימי עבודה לפני יציאת הטיול – דמי הביטול יחולו רק על שירותים שנקנו ואין עבורם החזר (כמו כרטיסי רכבת) +100$ למטייל.
• 30-15 ימי עבודה לפני יציאת הטיול – 50% ממחיר הטיול ותשלום מלא עבור כרטיסי רכבת שנקנו ואין עבורם החזר.
• 14-5 ימי עבודה לפני יציאת הטיול – 70% ממחיר הטיול ותשלום מלא עבור כרטיסי רכבת שנקנו ואין עבורם החזר.
• 4  ימי עבודה לפני יציאת הטיול – 100% דמי בטול.
 
 

 

 

 
 

 

 

 
 

 

 

CAPTCHA
הספרות לא תקינות!

צור קשר
בנושא בעקבות הרכבת הטראנס סיבירית

צור קשר - דף טיול

אנא מלא את פרטיך ונחזור אלייך בהקדם

אנא מלא את שמך המלא
אנא הזן מספר טלפון תקין
אנא הזן דואר אלקטרוני תקין


דואר אלקטרוני: info@roimolam.co.il

כתובת:  רחוב מנחם בגין 14, רמת גן

מיקוד 52700

טלפון: 03-7527777

פקס: 03-7527117

הכתובת: דרך מנחם בגין 14 רמת גן. (לשעבר בצלאל 21 רמת גן -עדיין מופיע כך בחלק מן המפות). הדרך הנוחה ביותר היא להגיע ברכבת, לתחנת תל אביב סבידור מרכז (לשעבר ארלוזורוב צפון). חוצים את הגשר המחבר בין הרכבת לבורסה (השרוול) לכיוון רמת גן ובניין הבורסה. בקצה הרחבה יורדים שמאלה במדרגות, הולכים אל הצומת (ממול סניף בנק לאומי). ליד הבנק פונים שמאלה (רחוב הרקון) וברחוב מנחם בגין פניה ימינה. משם כ 100 מ' למשרד הממוקם בקומה השניה בבית ג'נבה (מס' 14), בצד ימין של הכביש (מזרח), מול בית גיבור ספורט.

Joomi - ����� ����� ���������� ���